Informatii pentru depunerea declaratiei de impozit ITL – 001
Pana pe 31 mai trebuie sa depuneti la primarie un formular care vi-l elibereaza de acolo (declaratia ITL-001). Se are in vedere situatia cladirii la 31 decembrie 2015. Asadar, firmele infiintate in 2016, depun la primarie declaratia ITL, dar vor plati impozit marit numai de anul viitor. (Va rog sa va interesati la fiecare primarie, care este mersul.)
Consiliul local Oradea a aprobat urmatoarele procente de impozit:
– cladire nerezidentiala (pentru activitate economica) = 0.6%. Daca cladirea nu a fost reevaluata in ultimii 5 ani, cota de impozit se majoreaza la 2%.
– cladire rezidentiala (de locuit) = 0.1%
– cladire nerezidentiala (pentru activitate economica) = 0.6%. Daca cladirea nu a fost reevaluata in ultimii 5 ani, cota de impozit se majoreaza la 2%.
– cladire rezidentiala (de locuit) = 0.1%
Puteti fi in una dintre urmatoarele doua situatii:
1. Aveti sediul social la locuinta personala si in contractul de comodat, ati stabilit o cota parte din locuinta ca fiind folosita de firma.
2. Aveti sediul social la locuinta personala si in contractul de comodat, NU ati stabilit o cota parte din locuinta ca fiind folosita de firma.
1. Aveti sediul social la locuinta personala si in contractul de comodat, ati stabilit o cota parte din locuinta ca fiind folosita de firma.
2. Aveti sediul social la locuinta personala si in contractul de comodat, NU ati stabilit o cota parte din locuinta ca fiind folosita de firma.
Pasii de urmat pentru situatia 1:
Veti plati impozit diferentiat prin insumare. Pentru suprafata alocata sediului social veti plati impozit nerezidential (0.6% sau 2%), pentru restul de locuinta veti plati impozit rezidential (0.1%).
Pe langa formularul eliberat de primarie mai depuneti urmatoarele:
– carte identitate proprietar
– extras de carte funciara
– contract de comodat in care sa apara suprafata alocata firmei
– daca se desfasoara activitate economica, optional se depune raportul de evaluare pentru a nu plati cota majorata de 2%
Veti plati impozit diferentiat prin insumare. Pentru suprafata alocata sediului social veti plati impozit nerezidential (0.6% sau 2%), pentru restul de locuinta veti plati impozit rezidential (0.1%).
Pe langa formularul eliberat de primarie mai depuneti urmatoarele:
– carte identitate proprietar
– extras de carte funciara
– contract de comodat in care sa apara suprafata alocata firmei
– daca se desfasoara activitate economica, optional se depune raportul de evaluare pentru a nu plati cota majorata de 2%
Pasii de urmat pentru situatia 2:
Nu aveti delimitate suprafetele si nu aveti utilitatile pe firma/PFA.
Chiar daca desfasurati activitate economica in locuinta, din moment ce nu ati specificat in contractul de comodat suprafata destinata firmei, dati o declaratie pe proprie raspundere ca intretinerea, gaze, electricitate, nu sunt trecute pe numele firmei, ci pe numele proprietarului persoana fizica. Astfel veti plati pentru toata locuinta impozit rezidential (0.1%).
Pe langa formularul eliberat de primarie mai depuneti urmatoarele:
– carte identitate proprietar
– extras de carte funciara
– contract de comodat
– declaratie pe proprie raspundere din care sa reiasa ca firma nu suporta cheltuielile cu utilitatile
Se completeaza sectiunea I si IV din declaratie.
Citat norme Codul Fiscal:
După punctul 46, se introduce un nou punct, pct. 461 cu următorul cuprins:
„461. (1) În aplicarea prevederilor art. 459 alin. (3) din Codul fiscal, pentru calcularea
impozitului pe clădirile cu destinație mixtă, aflate în proprietatea persoanelor fizice, unde este înregistrat un domiciliu fiscal la care se desfășoară activitatea economică, iar cheltuielile cu utilitățile nu sunt înregistrate în sarcina persoanei care desfășoară activitatea economică, impozitul pe clădiri se calculează conform prevederilor art. 457.
În acest caz, proprietarul va depune declarația prevăzută la art. 495 lit. a) din Codul
fiscal, conform modelului aprobat prin Ordin comun al ministrului finanțelor publice și al
viceprim-ministrului, ministrul dezvoltării regionale și administrației publice nr.
4087/2069/2015, în care va completa informațiile de la secțiunea IV și nu va completa
informațiile de la Secțiunea V – VII, însoțită de declarația pe proprie răspundere a proprietarului sau a persoanei împuternicite, după caz, prin care se atestă faptul că „nici una din cheltuielile cu utilitățile nu sunt înregistrate în sarcina persoanei care desfășoară activitatea economică ”.
Nu aveti delimitate suprafetele si nu aveti utilitatile pe firma/PFA.
Chiar daca desfasurati activitate economica in locuinta, din moment ce nu ati specificat in contractul de comodat suprafata destinata firmei, dati o declaratie pe proprie raspundere ca intretinerea, gaze, electricitate, nu sunt trecute pe numele firmei, ci pe numele proprietarului persoana fizica. Astfel veti plati pentru toata locuinta impozit rezidential (0.1%).
Pe langa formularul eliberat de primarie mai depuneti urmatoarele:
– carte identitate proprietar
– extras de carte funciara
– contract de comodat
– declaratie pe proprie raspundere din care sa reiasa ca firma nu suporta cheltuielile cu utilitatile
Se completeaza sectiunea I si IV din declaratie.
Citat norme Codul Fiscal:
După punctul 46, se introduce un nou punct, pct. 461 cu următorul cuprins:
„461. (1) În aplicarea prevederilor art. 459 alin. (3) din Codul fiscal, pentru calcularea
impozitului pe clădirile cu destinație mixtă, aflate în proprietatea persoanelor fizice, unde este înregistrat un domiciliu fiscal la care se desfășoară activitatea economică, iar cheltuielile cu utilitățile nu sunt înregistrate în sarcina persoanei care desfășoară activitatea economică, impozitul pe clădiri se calculează conform prevederilor art. 457.
În acest caz, proprietarul va depune declarația prevăzută la art. 495 lit. a) din Codul
fiscal, conform modelului aprobat prin Ordin comun al ministrului finanțelor publice și al
viceprim-ministrului, ministrul dezvoltării regionale și administrației publice nr.
4087/2069/2015, în care va completa informațiile de la secțiunea IV și nu va completa
informațiile de la Secțiunea V – VII, însoțită de declarația pe proprie răspundere a proprietarului sau a persoanei împuternicite, după caz, prin care se atestă faptul că „nici una din cheltuielile cu utilitățile nu sunt înregistrate în sarcina persoanei care desfășoară activitatea economică ”.
Mai puteti avea situatia de a avea sediu social la adresa de locuinta, dar va desfasurati activitatea la un punct de lucru, atunci pentru adresa de locuinta platiti rezidential (0.1%).
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu